Tabulka 3: ANKETA PRO RODIČE
Počet: 308 rodičů
Úvod
Ano | Ne | |
Angažovanost rodičů v životě školy, kam chodí jejich dítě | 99 (32 %) | 209 (68 %) |
Specifikace předchozí položky | 84 (27 %) | 224 (73 %) |
V anketě odpovídalo na otázky 308 rodičů ze 7 škol Jihomoravského kraje a kraje Vysočina. Procento respondentů, kteří se vyjádřili k angažovanosti rodičů v životě školy, kam chodí jejich dítě, bylo 32 %. Bližší specifikaci uvedlo 27 % respondentů.
Silné stránky spolupráce školního psychologa s rodiči žáků
Ano | Ne | |
Pomoc při řešení zátěžových situací rodiny – při zvládání výchovy a edukace dítěte | 161 (52 %) | 147 (48 %) |
Zlepšení komunikace a spolupráce škola – rodina – žák | 179 (58 %) | 129 (42 %) |
Zvýšený zájem rodičů o edukační a výchovný proces | 144 (47 %) | 164 (53 %) |
Zvýšený důraz na pravidelnou docházku svých dětí do školy | 123 (40 %) | 185 (60 %) |
Výhody podpory školního psychologa na základní škole | 195 (63 %) | 113 (37 %) |
Jiný přístup k rodičům, ze strany pedagogů, asistentů pedagoga | 125 (41 %) | 183 (59 %) |
Silné stránky spolupráce školního psychologa s rodiči žáků vidí rodiče:
- v 63 % ve výhodách podpory školního psychologa na základní škole,
- v 58 % ve zlepšení komunikace a spolupráce škola – rodina – žák,
- v 52 % v pomoci při řešení zátěžových situací rodiny – při zvládání výchovy a edukace dítěte, ve 47 % ve zvýšeném zájmu rodičů o edukační a výchovný proces,
- ve 40 % ve zvýšeném důrazu na pravidelnou docházku svých dětí do školy.